Bányai Sándor – tréner, Budapest

Bányai Sándor – tréner, Budapest

“Kedves Játszótárs! Ajánlom ezt a könyvet minden játékosnak, játékmesternek és játszóházat vezetőnek, tanárnak, nevelőnek, szülőnek, testvérnek, játékvezetőnek… Annak is, aki szenvedélyesen játszik, és annak is, akinek a játék – valódi szenvedély. Ajánlom játékbarlangba, játéksarokba, udvarra, térre, időre helyre, tétre és befutóra! Játékból.”

Süli Szilvia – osztálytanító, Szabadka

Süli Szilvia – osztálytanító, Szabadka

“Nagyon kevés ilyen stílusú szöveget olvastam eddig. Gondolkodásra serkent és visszajelzést ad, mert tudat alatt is válaszolok a könyvben feltett a kérdésekre. Ha ilyenek lennének a tankönyvek, akkor a gyerekeknek is kedvük lenne olvasni és tanulni. Aki egy kicsit is érdekelt a témakörben, az sokat kaphat ezzel a könyvvel. Olvasmányos és nekem is kell!”

Vad Zoltán – matematika-informatika tanár, Erdély

Vad Zoltán – matematika-informatika tanár, Erdély

"Ez a könyv egy óriási szakadékot tölt be a pedagógus világban, ahol a tanárképzés túlnyomó részt a tantárgy oktatásáról szól, nem pedig a nevelésről, játékról. Olyan gyakorlati alapokra lehet szert tenni a könyv böngészése során, ami feltétlenül szükséges a ma iskolájában.”

Olasz Tímea – hitoktató, Beregszász

Olasz Tímea – hitoktató, Beregszász

"Hogy lehet erről a kiadványról két szót mondani? Még alig lapoztam bele, máris áradozni tudnék róla. Láttam magam előtt azoknak az arcát, akik állandóan kérdésekkel, kérésekkel bombáznak. Mostantól nem kell magyaráznom, tanácsolnom – egyszerűen csak leemelem a polcról a könyvet, és a kezükbe adom: „Tessék, olvasd el, ennél többet én sem mondhatnék". :)"

Dr. Szekszárdi Júlia – egyetemi docens, az OFOE elnöke, Budapest

Dr. Szekszárdi Júlia – egyetemi docens, az OFOE elnöke, Budapest

“Ez a könyv minden bizonnyal nagy segítséget jelent majd az oktató-nevelő munkádban. Ma már evidenciának számít, hogy a játék nem csupán örömforrás és lehetőség a szabadidő eltöltésére, hanem a pszichikai és szociális fejlesztésének is kiváló eszköze. A gyűjtemény a Kárpát-medence gyakorló játékvezetőinek játékleírásait tartalmazza. Az elméletet pedig segít tudatosabbá és ezáltal eredményesebbé tenni a gyakorlati alkalmazást.”

Kereszty Zsuzsa – ny. főiskolai docens, pszichológus, közoktatási szakértő, Budapest

Kereszty Zsuzsa – ny. főiskolai docens, pszichológus, közoktatási szakértő, Budapest

“Sok játékkönyvet használtam az elmúlt fél században – ilyen izgalmasat még nem láttam. Ahogy olvastam, elsodort, a szó szoros értelmében magával ragadott a szöveg. Mi is ragadott magával? A gondolkodásbeli fegyelem, amely olyan ritka. A megküzdött, mély szakmai tudás, amely nem a piacra kacsint. A játékvezetési tapasztalat, amely a könyv minden során átsüt. A tiszta szerkezet, amely könnyeddé teszi. Egyszóval a minőség. A tehetségük teljében lévő szerzők fontos könyvet hoztak létre. Ajánlom mindenkinek, aki játszani szeret.”

Patyus Viktor – óvodapedagógus, Kőbányai Gesztenye Óvoda, Budapest

Patyus Viktor – óvodapedagógus, Kőbányai Gesztenye Óvoda, Budapest

"Mindig is éreztem, hogy a játék nem játék, de mióta a könyv szerzőit ismerem, ezt már biztosan tudom is. Ebben a könyvben benne van, hogy mire érdemes, sőt, kell odafigyelni egy játék tervezése, szervezése, és levezetése közben. Nagyszerűen használható, akár ovisokkal dolgozik az ember, akár idősebb korosztállyal."

Petrás Teodóra – magyartanár, Széchenyi István Általános Iskola, Szabadka

Petrás Teodóra – magyartanár, Széchenyi István Általános Iskola, Szabadka

“A frontális előadások, a hátratett kezek, a lediktált tananyagok magolásának ideje régen lejárt. A tanár szerepe is teljesen átalakult. Kapaszkodó lehet ez a kiadvány mindenkinek, aki kicsikkel és nagyokkal, diákokkal, kamaszokkal foglalkozik. Sohasem találkoztam még olyan csoporttal, mely arra kért volna, hogy most ne játsszunk! Játszani jó, még akkor is, ha közben tanulni kell!”

Vadányi Diána – egyetemi hallgató, animátor, Székesfehérvár

Vadányi Diána – egyetemi hallgató, animátor, Székesfehérvár

“Kinek szól ez a könyv? Pedagógusoknak, szabadidő szervezőknek, és mindenkinek, aki emberekkel foglalkozik, aki egy igazi, jól működő közösséget szeretne teremteni. Teljes egészében gyakorlatközpontú. Kiváló útmutatást és számtalan gyakorlati tanácsot ad annak érdekében, hogy a foglalkozásod igazán sikeres legyen. Olvasás közben úgy éreztem: „Na végre, ez nekem szól!”

Csizmazia Katalin /Csizi/ – a Rogers Akadémia vezetője, Budapest

Csizmazia Katalin /Csizi/ – a Rogers Akadémia vezetője, Budapest

“Ajánlom ezt a könyvet, azoknak, akik még nem használják a játékokat a diákokkal való munkában. Az olvasmányos, könnyed stílus és az áttekinthető rendszer sokat fog segíteni az elindulásban. A sok gyakorlat pedig ronggyá gyűrhető kézikönyvvé teszi a kiadványt. Ajánlom ugyanakkor azoknak is, akik a repertoárjukat akarják gyarapítani. Minél több bevált játék áll rendelkezésedre, annál jobb. Az érezhetően nagy tapasztalat birtokában megírt könyv újabb segítség lesz, hogy örömtelivé változtasd a tanítás mindennapjait.”

Nagy Emese – tanító, animátor, Budapest

Nagy Emese – tanító, animátor, Budapest

"Egy játék céljának helyes megválasztása ugyanolyan fontos, mint a tanórák céljának megválasztása. Ahogy egy tanóra, úgy egy játék sem fejlesztheti az összes kompetenciát. Fontos, hogy egy jó célhoz hozzáillő játékot határozz meg. Játék közben nemcsak a résztvevők fejlődhetnek, hanem Te is. Ehhez kaphatsz segítséget a könyvben."

Dr. Gádor Anna – Pszichológus, tréner, tanár, Rogers Személyközpontú Óvoda és Iskola, Budapest

Dr. Gádor Anna – Pszichológus, tréner, tanár, Rogers Személyközpontú Óvoda és Iskola, Budapest

“Ezt a könyvet nagyon jól fogod tudni használni, mert az elméleti fejezetek elején világos pontokba szedve elolvashatod, hogy mire és hogyan tudod alkalmazni a benne foglaltakat. A játékoknál pedig minden elképzelhető szempontot tálcán kapsz meg, minden készen áll ahhoz, hogy kipróbáld. A könyv felépítése egységes és áttekinthető. Sok új, vonzó játékot találhatsz benne! Érdemes forgatni ezt a könyvet: bővíti a gyakorlott foglalkozásvezető példatárát is, egy kezdő vagy középhaladó fokon állónak pedig alapmű lehet!”

Boros Balázs Mókus – foglalkoztató, tréner, Budapest

Boros Balázs Mókus – foglalkoztató, tréner, Budapest

“A könyvből rengeteg játék mellett temérdek tanácsot is kapsz, mit, hogyan érdemes csinálni pl. egy játék tervezése, vezetése és megbeszélése kapcsán. Amolyan szakácskönyv, amely nem csupán recepteket tartalmaz, de segít megtanulni főzni is. Minden szakember „konyhájában” ott a helye, aki csoportokkal foglalkozik, legyen pedagógus, csoportvezető, tréner, edző vagy óvodapedagógus.”

Kovács Gergely – szociális munkás, élménypedagógiai facilitátor, Budapest

Kovács Gergely – szociális munkás, élménypedagógiai facilitátor, Budapest

„Olyan szakembereknek ajánlom, akiknek, a munkájukban alapvető fontosságú a motiváció megléte. Ezzel a gyűjteménnyel a legelső lépés válik elérhetővé: eljuttatni a csoportot a motiváltságig! Pozitív szemlétet és kézzelfogható segítséget biztosít használója számára. Szociális munkás kollégáimnak is bátran ajánlom!”

  • Bányai Sándor – tréner, Budapest
  • Süli Szilvia – osztálytanító, Szabadka
  • Vad Zoltán – matematika-informatika tanár, Erdély
  • Olasz Tímea – hitoktató, Beregszász
  • Dr. Szekszárdi Júlia – egyetemi docens, az OFOE elnöke, Budapest
  • Kereszty Zsuzsa – ny. főiskolai docens, pszichológus, közoktatási szakértő, Budapest
  • Patyus Viktor – óvodapedagógus, Kőbányai Gesztenye Óvoda, Budapest
  • Petrás Teodóra – magyartanár, Széchenyi István Általános Iskola, Szabadka
  • Vadányi Diána – egyetemi hallgató, animátor, Székesfehérvár
  • Csizmazia Katalin /Csizi/ – a Rogers Akadémia vezetője, Budapest
  • Nagy Emese – tanító, animátor, Budapest
  • Dr. Gádor Anna – Pszichológus, tréner, tanár, Rogers Személyközpontú Óvoda és Iskola, Budapest
  • Boros Balázs Mókus – foglalkoztató, tréner, Budapest
  • Kovács Gergely – szociális munkás, élménypedagógiai facilitátor, Budapest

“Kinek szól ez a könyv? Pedagógusoknak, szabadidő szervezőknek, és mindenkinek, aki emberekkel foglalkozik, aki egy igazi, jól működő közösséget szeretne teremteni. Teljes egészében gyakorlatközpontú. Kiváló útmutatást és számtalan gyakorlati tanácsot ad annak érdekében, hogy a foglalkozásod igazán sikeres legyen. Olvasás közben úgy éreztem: „Na végre, ez nekem szól!”